Кожен водій знає, що у кожного власника авто в Україні має бути страховий поліс. Ще б пак, саме страховик сплатить ремонт потерпілої в ДТП машини, лікування водія та пасажирів. Якщо ж власник поліса протаранить чийсь паркан, будинок, магазин та іншу нерухомість, він також візьме компенсацію цих витрат. Днями стало відомо про зміну умов функціонування ринку ОСАЦВ.
Так, голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев повідомив, що законопроект №8300 "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", ухвалений у першому читанні у січні 2023 року, незабаром буде розглянутий профільним комітетом Верховної Ради та винесено до зали на фінальне голосування.
Очікується, що новий закон наблизить українську "автоцивілку" до вимог Євродиректив та вирішить низку актуальних для України питань захисту інтересів постраждалих у ДТП.
За словами Гетьманцева, проблемами, які має вирішити законопроект, є:
  • недосконалість процедур розрахунку та проведення страхової виплати щодо відшкодування збитків, заподіяних внаслідок ДТП;
  • низький ліміт відповідальності страховика;
  • державне регулювання ціноутворення з цього виду страхування;
  • недостатня ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро;
  • обмежена роль держави у контролі за його діяльністю.

Чиновник зазначив, що найбільш затребуваними споживачами та страховиками нормами закону стануть, зокрема, поступове, за кілька років, збільшення страхових сум (максимальних страхових виплат) до розмірів, встановлених у країнах Європейського союзу – 32 млн за шкоду життю та здоров'ю, і така сама сума за шкоду майну.

Нагадаємо, що сьогодні ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого, незалежно від кількості постраждалих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих — 160 тис. грн на одного потерпілого, але не більше 800 тис. * грн на одну страхову подію.

У переліку майбутніх переваг Гетьманців також зазначає здійснення страхових виплат без урахування зносу запасних частин автотранспорту, скорочення термінів виплат до 60 днів з моменту подання постраждалим заяви, посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов'язаннями так званих "проблемних" страховиків ОСАЦВ, відмова від франшизи та введення вільного ціноутворення.

Крім того, законопроектом пропонується:
  • запровадити швидке проведення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів до набрання чинності Законом (зараз це роки, а пропонується до 90 днів);
  • запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДТП, у яких шкода заподіяна лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатися за страховою виплатою до свого страховика, навіть якщо винуватця не застраховано;
  • розширити застосування "європротоколу" - оформлення заяви про страхове відшкодування при ДТП без участі поліції тощо.

Читайте також:

Бережіть свого друга: які автомобілі найчастіше викрадають під час війни. перелік

На автомобілістів чекають нові сюрпризи від депутатів: що дуже серйозно зміниться

Їх розбирають дуже швидко: названо 5 автомобілів, які користуються популярністю серед українців

Подушка безпеки вистрілює раптово: власників автомобілів Toyota вже попередили