Вантажівка вантажопідйомністю 1 тонна стала частиною зусиль ЗАЗу з проектування та збирання самобутніх моделей автомобілів. Проте проблеми з ухваленням рішень на вищих рівнях часто перешкоджали реалізації таких проектів.

ЗАЗ-2301 оснащувався двигуном об'ємом 1500 кубічних сантиметрів потужністю 74 кінські сили, що забезпечує максимальну швидкість 120 км/год. Його витрата палива становила приблизно 11 літрів на 100 кілометрів. Відбиваючи дух свого часу, вантажівка мала задній привід, передню ресорну, задню торсіонну підвіску та дискові гальма.

ЗАЗ-2301 СНАГА
ЗАЗ-2301 СНАГА

Нещодавні відкриття дозволяють припустити, що легка вантажівка ЗАЗ-2301 «Снага» була результатом спільної роботи ЗАЗ та Трнавського автомобільного заводу в Чехословаччині, що кидає виклик колишній думці, що це була виключно розробка ЗАЗ. Повідомляється, що спільний проект розпочався у 1989 чи 1993 році.

ЗАЗ-2301 СНАГА
ЗАЗ-2301 СНАГА

Незважаючи на успішне проходження всіх випробувань у 1995 році та демонстрацію на різних виставках, ЗАЗ-2301 так і не надійшов у серійне виробництво. Було виготовлено три прототипи, представлені в різних кольорах (червоний для виставки, білий та темно-червоний).

ЗАЗ-2301 СНАГА
ЗАЗ-2301 СНАГА

Хоча всі прототипи були бортовими вантажівками, до планів входили й інші версії, такі як чотиридверна кабіна, фургон, мікроавтобус, самоскид і навіть будинок на колесах.

ЗАЗ-2301 СНАГА
ЗАЗ-2301 СНАГА

Уцілілий виставковий екземпляр ЗАЗ-2301 «Снага», який раніше вважався списаним, нещодавно був виявлений у транспортному музеї в Братиславі, Словаччина. Цікаво, що табличка на лобовому склі ідентифікує його як Нуа ТАЗ 1500 ВА, розкриваючи додаткові грані цього інтригуючого автомобільного проекту.

Читайте також:

Можна перевозити і картоплю та буряки: у мережі показали рідкісний італійський ЗАЗ "Таврія" для села

Був дуже схожий на "Пежо": у мережі показали рідкісний ЗАЗ "Славута" для поїздок усією родиною

Скільки можна проїхати на автомобілі, якщо спалахнула лампочка рівня палива