Автомобілі, які активно використовувалися кілька десятків років тому, значно відрізнялися від сучасних електромобілів, гібридів та інших сучасних транспортних засобів, завалені електронікою, системами безпеки та іншими інноваціями автомобільної індустрії. Однак, незважаючи на це, двигуни внутрішнього згоряння зберігають систему охолодження майже без змін.

Її "покращення" цієї системи за десятиліття зводилося здебільшого до використання нових складів антифризів.

Це говорить про те, що традиційні принципи охолодження двигуна, успадковані від предків, можуть бути успішно застосовані сучасними автовласниками. Одна з таких традицій пов'язана із використанням цукру. У минулому столітті досить поширене використання звичайної води в радіаторі автомобілів, особливо вантажних. Тож сцена, де водій зимового ранку носить відро з окропом до свого самоскида, була цілком типовою для тих часів. Оскільки воду із системи охолодження машини зливали на ніч, щоб вона не замерзала.

Радянський різновид антифризу, званий "тосол", застосовувався переважно в легкових автомобілях. Однак і він іноді не забезпечував захист системи від замерзання, оскільки якість цієї рідини була нестабільною. До того ж вважалося нормою підливати воду в систему охолодження, заповнену "тосолом", якщо виявлялося зниження рівня ОЖ.

І ось одного разу кмітливий автолюбитель зрозумів, що розчин звичайного цукру має вищу температуру кипіння в порівнянні з чистою водою. Він також зауважив, що солодкий сироп замерзає за більш низьких температур, ніж "тосол". З цього було зроблено висновок, що розчин цукру у воді можна використовувати як замінник "тосолу".

Експерименти гаражних майстрів показали, що для отримання саморобного антифризу потрібно розчинити більше кілограма цукру у двох літрах води. Найменша концентрація не має ефекту. У помірні морози цей саморобний продукт не замерзає та успішно виконує свою функцію охолодження двигуна у спеку. Однак їздити постійно з таким замінником "тосола" не рекомендується, оскільки цукор згодом розкладається і за кілька місяців потребує заміни.

Сьогодні подібний рецепт може стати в пригоді в екстрених ситуаціях, коли необхідно терміново долити охолодну рідину в систему, а антифриз недоступний або неможливо зупинитися в спеціалізованому магазині. Очевидно, що кожен власник автомобіля не повинен завжди мати із собою мішок цукру та воду, але знання таких традиційних методів допомоги двигуну може бути корисним у будь-якому випадку.

Читайте також:

Щоб не потрапити в халепу: коли насправді потрібно переходити на зимову гуму

Рідко ламаються і недорогі в обслуговуванні: названо машини, які ніколи не підведуть

Такий би зараз виділявся на дорогах: як виглядав рідкісний мінівен ЗАЗ