У Європі виникла серйозна проблема з зростаючими розмірами кросоверів і позашляховиків, які все частіше виявляються занадто широкими для стандартних місць для паркування і вулиць міст.

Дослідження, проведене організацією Transport & Environment (T&E), виявило тривожну тенденцію: середня ширина нових автомобілів у Євросоюзі перевищує стандартний розмір місця для паркування, який зазвичай становить 180 сантиметрів. Більше того, цей розмір постійно збільшується – у середньому на 0,5 сантиметри на рік уже протягом 23 років.

Ця проблема стала настільки гострою, що європейські законодавці планують вжити заходів уже на початку 2024 року.

Європейський парламент та Рада збираються обговорити нові правила, спрямовані на контроль за розмірами та габаритами кросоверів та позашляховиків. Організація T&E підкреслює, що хоча приріст у півсантиметра щорічно може здатися незначним, але без відповідних законодавчих заходів, розкішні позашляховики можуть стати настільки широкими, що зрівняються з вантажівками та автобусами. Це, у свою чергу, може призвести до транспортного колапсу на вулицях європейських міст, які вже перевантажені транспортними засобами.

Однією з основних проблем є той факт, що багато нових позашляховиків просто не вкладаються в стандартні паркувальні місця, характерні для багатьох європейських міст, включаючи Париж, Лондон і Берлін. Наприклад, ширина таких автомобілів, як Mercedes-Benz GLC, Range Rover та Volvo EX90, перевищує стандартні розміри місць для паркування. А деякі моделі BMW взагалі виходять за межі двох метрів завширшки.

Крім того, збільшення розмірів позашляховиків становить небезпеку для безпеки на дорогах.

Дослідження, проведене у Бельгії за період з 2017 по 2021 рік, виявило, що збільшення висоти капота на 10 сантиметрів збільшує ризик смертельних наслідків при зіткненнях з пішоходами та велосипедистами на 30 відсотків.

Це з тим, що вищі капоти збільшують ймовірність серйозних травм у разі зіткнень.

Читайте також: