У 1970-х роках в Естонії було розроблено інноваційний електричний мікроавтобус, відомий як ET-800 Electra.

Цей унікальний автомобіль, випущений обмеженим тиражем (35 одиниць) у Радянській Естонії, ознаменував значну спробу впровадити гібридну концепцію, що поєднує двигун внутрішнього згоряння з електроприводом.

ET-800 Electra продемонструвала передові для свого часу характеристики, включаючи використання скловолокна у деяких деталях інтер'єру, що відрізнялося від традиційних матеріалів у радянській автомобільній промисловості.

Метою дизайну було позиціонувати автомобіль як новаторський проект на автомобільному ринку Радянського Союзу.

Електра: архівне фото
Електра: архівне фото

Інженер Роман Бертелов керував розробкою ЕТ-800, який став першим у Радянському Союзі бензиново-електричним гібридним автомобілем. Радянський уряд мав намір розпочати серійне виробництво на заводі RAF у Ризі, Латвія.

Однак проект зіткнувся з проблемами, пов'язаними з обмеженістю тогочасного акумуляторних технологій і складним завданням розробки гібридної силової установки.

Мікроавтобус мав спеціальне шасі зі складною системою підвіски, а нікель-кадмієва батарея напругою 24 забезпечувала запас ходу близько 80 кілометрів на швидкості близько 60 км/год.

При перевищенні цієї швидкості або коли батареї розряджаються, вмикається бензиновий двигун, який працює на зрідженому нафтовому газі, забезпечуючи додаткове прискорення.

Електра: архівне фото
Електра: архівне фото

У передній підвісці використовувалася незалежна система, а в задній напівеліптичні ресори. Рульове управління, гальма та колеса були взяті від Москвича-408. За 14 місяців випробувань ET-800 подолав десятки тисяч кілометрів, продемонструвавши перспективні результати.

Отримання дозволу на проект гібридного автомобіля було непростим завданням, оскільки керівництво заводу спочатку сумнівалося у життєздатності гібридних автомобілів.

Випробування були визнані успішними, і обговорювалося навіть потенційне використання Electra як таксі. Всесоюзний науково-дослідний інститут електричних машин висловив зацікавленість у подальших переговорах із міністерством та запросив державне фінансування.

Електра: архівне фото
Електра: архівне фото

Незважаючи на ці події, проект зіткнувся з проблемами, у тому числі з протидією з боку естонської влади, яка вважала, що створення центру розробки електромобілів в Естонії непрактичне через обмежені трудові ресурси.

Загалом за чотири роки було випущено 35 мікроавтобусів ET-800 Electra. На жаль, жоден з них не дожив до наших днів, що є захоплюючим розділом в історії радянських експериментів з електромобілями.

Читайте також:

Не пропустіть цей важливий термін: як зрозуміти, що у вашому автомобілі потрібно терміново міняти олію

Українцям розповіли, що буде з цінами протягом найближчих трьох років і до чого готуватися

Багато хто стикався з цією проблемою: що потрібно зробити, якщо озимий часник почав проростати до снігопадів та морозів