Гальмівні колодки - витратний матеріал, який потребує регулярного контролю та періодичної заміни. Ще б пак, це важлива складова гальмівного вузла машини, від справності якої залежить безпека водія та пасажирів.

Досвідчені автомобілісти знають, що існують усереднені дані періодичності заміни колодок, на які потрібно орієнтуватися. Так, для автомобілів вітчизняного виробництва кожні 10–15 тисяч пробігу, для іномарок кожні 15–20 тисяч км.

Вони рекомендують також щоразу при відвідуванні сервісу для виконання профілактичних робіт, таких як заміна олії, масляних та салонних фільтрів перевіряти стан колодок. Так, кожен водій знатиме про рівень зносу деталей та убезпечте себе від непередбачених ситуацій на дорозі.

Крім того, необхідно терміново перевірити стан колодок, якщо під час руху на авто ви помітили:

Незвична поведінка гальмівної педалі . Під час гальмування педаль немовби провалюється в підлогу? Відвідайте СТО якнайшвидше. Швидше за все несправні не тільки колодки, а й гальмівні циліндри.

З'явилася вібрація при натисканні педалі гальма. Вібруючі рухи авто - перша ознака колодок, що зносилися. Довге ігнорування проблеми може призвести до швидкого зносу гальмівних дисків.

Свист та скрип. Подібні звуки при натисканні педалі гальма можуть свідчити як про повне зношування колодок, так і про погану якість їх фрикційного шару. Не виключені й інші, серйозніші проблеми в роботі гальмівної системи авто.

Низька ефективність гальмування. Ще одна вірна ознака необхідності заміни колодок – збільшення гальмівного шляху.

Спрацювання датчика на панелі приладів. Сучасні моделі машин обладнані електронними датчиками, які сигналізують про знос того чи іншого елемента. Однак сповіщення про необхідність заміни колодок не завжди є точним. Так індикатор може спрацювати зарано, коли колодки перебувають у задовільному стані. Таке часто відбувається за наявності помилок у блоці управління або у разі короткого замикання у проводах датчика.

Крім того, спеціалісти СТО рекомендують контролювати рівень гальмівної рідини. Так, якщо її рівень у розширювальному бачку різко впав, значить або стався витік, або є проблеми з колодками. При сильному зносі останніх супортів потрібно більше рідини, щоб висувати робочий поршень і пересувати фрикційну накладку по диску. Тому різко скорочується рівень гальмівної рідини.

Читайте також:

"Косили" під BMW: як виглядала рідкісна "Волга" з чотирма фарами, про яку мало хто знав

Скільки ви втратите на обміні 100 доларів: обмінники почали працювати за новими правилами

Про таку мріяли навіть радянські міністри: як виглядав рідкісний ВАЗ, зроблений із "Запорожця"