У радянських водіїв автобусів була традиція обмотувати керма поліетиленовою стрічкою, і ця практика, можливо, багатьох спантеличила. Сьогодні це вже не звичайне видовище, і причини цього звичаю стали своєрідною загадкою.

Ця практика обмотування керма пластиковою стрічкою являла собою поєднання естетики та комфорту. Водії автобусів приділяли особливу увагу салону свого автомобіля, оскільки це було і їхнє робоче місце, і, в якомусь сенсі, будинок на колесах.

Щоб зробити своє робоче місце більш комфортним та персоналізованим, водії часто використовували декоративні елементи.

Деякі водії віддали перевагу прикрасити салони своїх автобусів кольоровими прапорами, спортивними пам'ятними речами або плакатами зі знаменитостями. Пластикова стрічка на кермі була ще одним способом зробити робоче місце привабливішим.

Подібну наклейку нерідко можна було знайти на кермі багатьох радянських автобусів, і пасажири часто припускали, що це заводська особливість. Однак нові автобуси мали тонкі та незручні керма, що спонукало водіїв модифікувати їх пластиковою стрічкою.

Ці модифікації служили як естетичним, і практичним цілям. Радянські виробники автобусів не приділяли першочергової уваги комфорту водія, а кермо заводського виготовлення найчастіше було незручно тримати в руках.

Додавши стрічку, водії збільшили діаметр керма, зробивши його зручнішим.

Обмотане стрічкою кермо
Обмотане стрічкою кермо

Бежева стрічка на кермі, що використовується для цієї мети, зазвичай являла собою той же матеріал, який використовувався для обгортання поручнів усередині автобуса.

У продажу його не було, але водіям удалося його придбати. Вони перепрофілювали декоративні планки, відомі як молдинги, що прикрашали екстер'єри радянських автобусів. Ці молдинги зазвичай виготовлялися з алюмінію та пластикових вставок.

Водії брали ці вставки, обгортали їх навколо керма та закріплювали, щоб покращити зчеплення.

Така практика була характерною для автобусів вітчизняного виробництва в Радянському Союзі. В іноземних автобусах, таких як угорський «Ікарус», прямо із заводу використовувалися більші та зручніші керма, що усувало необхідність у таких доробках.

По суті, обклеювання керма було для радянських водіїв автобусів способом підвищити комфорт під час довгих годин у дорозі, одночасно додаючи нотку індивідуального стилю до робочого середовища.

Читайте також:

А дірка для чого? Путін вкотре насмішив усіх, показавши свій дивний стіл

Його б і зараз плутали з іномаркою: як міг виглядати український позашляховик, розроблений ще у 80-х роках

Можна обійтися без крапель: три прості способи, які допоможуть зняти закладеність носа