ЗАЗ-1102 "Таврія", спочатку передньопривідний легковий автомобіль, що серійно випускався на Запорізькому автозаводі з 1988 по 2007 рік, несподівано мав прагнення стати ралійним автомобілем міжнародного класу.

1986 року, задовго до початку серійного виробництва, в Естонії з'явилися дві тюнінговані версії ЗАЗ-1102, ознаменувавши народження моделі «Таврія ERF-Mobile» 1986 року. Ці спортивні зразки були створені під чуйним керівництвом конструктора та інженера К. Кіля.

Перетворення скромного ЗАЗ-1102 «Таврія» на ралійного суперника було масштабним. Спорткар, який отримав назву ERF-Mobile, був зібраний у майстерні спортивно-технічного клубу студії «Естрекламфільм» в Естонії. Основні доробки включали заміну оригінального двигуна МеМЗ сильно модифікований двигун об'ємом 1,6 літра від ВАЗ-2106.

Спортивна Таврія
Спортивна Таврія

Ця модернізована силова установка мала два горизонтальні карбюратори Weber, модифіковану головку блоку циліндрів і систему впуску, а також прямоточний вихлоп з новим колектором. Ці покращення збільшили потужність двигуна до вражаючих 140 кінських сил, що значно перевищує вихідні 80 кінських сил з огляду на легку раму автомобіля масою 800 кг.

Така потужність дозволила мікроавтомобілю похвалитися небаченою для свого часу динамікою, що зробило його претендентом на чемпіонат світу з ралі.

Спортивна Таврія
Спортивна Таврія

Шасі зазнало ретельної переробки: з'явилася нова повністю незалежна підвіска та розширилася колія коліс. Ця модифікація дозволила встановити ширші шини на легкосплавні розбірні диски Ronal Turbo.

Кузов «Таврії» отримав пластиковий аеродинамічний обвіс, що посилює гоночну естетику. Цікавою особливістю була система охолодження, для якої були потрібні повітропроводи у двох місцях: ніздрі в капоті для скидання надлишкового тиску повітря та за дверима для охолодження моторного відсіку.

Спортивна Таврія
Спортивна Таврія

На жаль, «Таврія ЕРФ-Мобіль», як і багато радянських спорткарів, так і не мала можливості продемонструвати свої можливості на міжнародній арені. Незважаючи на свій концептуальний блиск та значні модифікації, гоночний автомобіль залишався мрією, свідченням нереалізованого потенціалу радянських спортивних автомобілів.

Читайте також:

За таку люди готові були віддати все: як виглядав один із перших автомобілів в Україні

Список може здивувати: які старі автомобілі найчастіше приганяють в Україну. Топ-10

Їм найбільше довіряють: які автомобілі купують українці цього року