З давніх-давен багато водіїв, особливо взимку, дотримуються звички щодня прогрівати свої автомобілі, навіть якщо вони не мають наміру вирушати в дорогу.

Можливо, таке дбайливе ставлення до транспортних засобів вбудоване в менталітет радянських часів, але незважаючи на безпричинність прогріву, що здається, мало хто усвідомлює, що це може призвести до серйозних пошкоджень двигуна.

При цьому сценарії досить стандартні: водій, стикаючись із морозним ранком, прямує до свого автомобіля, ретельно очищає його від снігу, сідає за кермо та запускає двигун.

У той час як машина повільно прогрівається, водій, щоб не гаяти час, приступає до прибирання снігу з кузова. Після того, як двигун, здавалося б, досяг робочої температури, водій глушить його і йде, відчуваючи задоволення від турботи про свій транспортний засіб.

Тим не менш, часто результат виявляється прямо протилежним, іноді навіть настільки, що необхідний ремонт двигуна.

Парадоксально, але взимку, особливо в сильні морози, не рекомендується прогрівати транспортний засіб або короткі поїздки. Це з утворенням конденсату у верхніх патрубках системи вентиляції картера.

Під час прогріву нічого критичного не відбувається.

Однак після того, як двигун досягне робочої температури і буде зупинено, почнеться процес, який може серйозно пошкодити двигун. Саме через перепад температур на стінках трубок утворюється волога, яка, не встигнувши випаруватися протягом короткого прогріву, змішується з маслом при подальшому вимиканні двигуна, утворюючи емульсію.

Цей процес, зрештою, може стати причиною несправності та вимагати серйозного втручання, іноді навіть до капітального ремонту двигуна.

Щоб уникнути потенційних проблем, експерти наполегливо рекомендують не чіпати автомобіль у сильні морози і, якщо це необхідно, проводити прогрівання не менше ніж 30 хвилин для бензинових двигунів і не менше ніж 45 хвилин для дизельних.

Такий підхід допоможе зберегти ресурс двигуна, запобігти непотрібним поломкам і забезпечити тривалий термін служби вашого автомобіля.

Читайте також: