Електромобілі від Tesla привертають увагу не лише своєю інноваційною технологією, а й динамікою зміни вартості на вторинному ринку. Дослідження компанії iSeeCars виявило цікаві динаміки в втраті вартості цих електрокарів за період п'яти років, де Model S виявилася з найвищим показником втрати, в той час як Model 3 стала лідером серед моделей, що найменш знецінилися.

Згідно з даними iSeeCars, електромобілі демонструють вищий рівень втрати вартості (в середньому 49,1%) порівняно з гібридами та вантажівками, які утримують свою цінність на рівні 35% та 37% відповідно. Незважаючи на це, варто зазначити, що минулі роки принесли покращення: у 2019 році електромобілі втрачали в середньому 67,1% своєї вартості, що наголошує на позитивній тенденції.

Карл Брауер, виконавчий аналітик iSeeCars, підкреслює, що, незважаючи на існуючі стимули і пільги, що знижують вартість електромобілів на старті, моделі завжди стикаються з більш суттєвими втратами через знос і побоювання з приводу вартості заміни батарей. Ця тенденція, ймовірно, продовжуватиметься доти, доки не будуть впроваджені серйозні заходи стимулювання продажів і поки покупці не знайдуть впевненості у довгострокових перспективах володіння електромобілем.

Якщо розглядати конкретні моделі, то Tesla Model 3 виділяється як найбільш стійка до втрати вартості, тоді як Model S, хоч і є технологічним велетнем, стикається з більшою депреціацією. Це важливо враховувати для тих, хто збирається придбати старий електромобіль, у якого, незважаючи на помітні втрати вартості, можуть бути привабливі пропозиції. Однак покупцям слід бути готовими до того, що вартість уживаного електрокара може значно знизитися в майбутньому, особливо через обмежений термін служби батарей.

Читайте також: