У процесі розвитку залізничних технологій в історії було використано безліч різних типів коліс для вагонів та локомотивів. Одними з найцікавіших та інноваційних варіантів були паперові колеса та дерев'яні колеса Менселла.

Докладніше про те, чому раніше колеса для поїздів робили з дерева та паперу, інформує cubik.com.ua.

Наприкінці 19 століття більшість вагонних коліс були виготовлені з чавуну, але ці колеса були незручними та галасливими під час поїздки. Проте інженер Річард Н. Аллен запропонував інноваційне рішення – паперові колеса. У 1869 році він розробив конструкцію, яка включала металевий обідок, чавунну маточину та внутрішнє ядро ​​із сотень аркушів паперу, склеєних разом. Паперові колеса відрізнялися легкістю та кращою амортизацією, дозволяючи зробити поїздки більш комфортними.

Однак з розвитком сталевих вагонів паперові колеса стали непридатними для перенесення великого гальмівного навантаження, і їх поступово замінили сталевими колесами. Крім того, дерев'яні колеса також були широко використані на пасажирських залізничних вагонах. Конструкція колеса Менселла, створена Річардом Менселом, включала дерев'яний осердя, обрамлений металевим ободом. Дерев'яні колеса забезпечували зменшення шуму, властивого раннім залізничним колесам, та мали підвищений коефіцієнт безпеки. Тим не менш, з розвитком нових технологій і вимог залізниць, дерев'яні та паперові колеса стали поступатися місцем сталевим колесам. З появою сталевих вагонів, паперові колеса не змогли впоратися зі збільшенням навантаження і були зняті з експлуатації в 1915 році. Таким чином,

Використання паперу та дерева у колесах було важливим кроком у розвитку залізничних технологій. Паперові колеса надавали комфортніші поїздки і кращу амортизацію, а дерев'яні колеса Менселла знижували шум і мали підвищену безпеку. Однак з розвитком сталевих вагонів та збільшенням вимог до колес, сталеві колеса стали кращими та використовувалися все частіше.

Папір і дерево залишаються важливими матеріалами в різних галузях, але в залізничній техніці вони поступилися місцем сучаснішим і міцнішим матеріалам, що забезпечують безпеку та ефективність перевезень. Однак їх використання в минулому стало віхою у розвитку залізничної промисловості та показало важливість пошуку нових та інноваційних рішень для підвищення комфорту та безпеки пасажирів.

Читайте також:

Ганчірка підвела: автомобілістам розповіли, як не нарватися на несподіваний штраф

Ніколи не говоріть на автозаправці фразу "до повного бака": чим це небезпечно

Автомобілістів уже попередили: кому доведеться отримувати нові права